Razvoj grafomotorike

To je izredno pomembna spretnost, saj jo potrebujemo za pisanje oz. bolj konkretno, za oblikovanje simbolov (črk, števk) ter črt in vzorcev. Na žalost nam ljudem to ni prirojeno, zato je treba kot vsako stvar, začeti z vajami že od malih nog, saj je priporočljivo, da malček določene veščine že osvoji, pred vstopom v šolo. Grafomotorika pa ni zgolj le pisanje, risanje in barvanje, ampak je tudi pravilno sedenje, telesna drža in pravilno držanje pisala v roki.

Dobro je, da otroku že zgodaj (recimo okrog 3. leta) ponudimo že prvo pisalo, na primer, flomaster piši-briši, saj nima ostre konice, s katero bi se lahko morda poškodoval, če ne bi bil dovolj spreten. Ker mu bomo to prestavili kot novo igračo, bo z njo z veseljem ustvarjal prve “čičke čačke”, kar je odlična uvertura v kasnejše učenje oblikovanja oz. prerisovanje pravih črk. Ker pa se lahko tega hitro naveliča, je dobro, da zamenjamo barve flomastra ali pa njegovo igro pospremimo z raznimi zgodbicami. Vedeti moramo, da je otrok zrel za pisanje šele po 6. letu, saj mora dozoreti mišična napetost na prstih rok. Do takrat pa ga lahko že naučimo pravilne drže, ki bo zmanjševala napore pri pisanju. Prav tako ga opozorimo na pravilno držo pisala, da bo pridobil določen občutek ob stiku pisala s papirjem. Ni pa nujno, da otroka takoj spoznate s pravim pisalom, saj lahko uporabite tudi približek temu, recimo igračo Magnetni labirint s pritrjenim pisalom, s katerim spremlja žogico, da jo privede do cilja. Zabavno s koristnim, če ga seveda ne pozabite opozoriti na pravilno držanje!

Grafomotoriko pa lahko razvijamo tudi na drugačen način, sploh pa če se otrok prehitro naveliča pisanja in risanja ali pa za to sploh ne pokaže zanimanja. Že pomoč pri domačih opravilih lahko pripomore. Sam si lahko opere korenček ali jabolko, pripne kakšno ščipalko na perilo ali odpre steklenico vode. Poslužijo pa se lahko tudi ustvarjanja z modelirno glino.

Pomembno je, da začnemo počasi in ves čas opazujemo otrokov napredek ter mu postavimo nove izzive, kot je na primer prerisovanje črk, kar je že najzahtevnejša stopnja. Za pomoč denimo uporabite simpatično izobraževalno abecedo, ki je idealna za spoznavanje črk ter učenje njihovega zapisovanja. Vsaka črka ima svoj kartonček, nad njo pa so tudi puščice, da lahko vadi smer pisanja le-te, kar za začetek opravi kar s prstom po njej. Na drugi strani pa je tabla piši-briši, kjer lahko vadi zapis. Krasno, kajne?
Za malo bolj zabavno poigravanje s pisanjem, pa lahko uporabite kar nastavljivo tablo, kjer lahko na eni strani uporabi flomaster, na drugi pa kredo.

Kot sem že zgoraj omenila, dobro je, da so otroku te vaje predstavljene skozi igro, saj bodo tako prej dosegle svoj namen. Moramo pa vzeti v zakup, da so pri samem grafomotoričnem razvoju lahko prisotne razlike, saj so si vsi otroci različni, so le ljudje. 🙂

“Učenje otrok je poklic, pri katerem moramo znati izgubljati čas, da ga pridobimo.”

Jean Jacques Rousseau